lördag 13 september 2008

Jahaja, då var man bloggare också

Har noterat att några av mina "hunduppfödarkollegor" har skaffat sig såna där "hippa" bloggar. Eftersom eftertanke är en dygd men inte min utan att jag drivs av nyfikenhet så blev jag genast tvungen att prova. Tjolahopp så hade jag helt plötsligt en blogg. Ojdå, jamen då är det väl bäst att jag skriver något då.

Förkyld som en galning. Det är inte dödligt, det har jag lärt mig på doktorsskolan och även om flera av mina ex försökt övertyga mig om motsatsen så tror jag på vetenskapen, jag kommer att överleva. Härliga höstdagar med glasklar luft, solsken och vackra färger. I veckan har jag stekt kantareller, förvällt murklor och tagit rätt på skånkar, ben och slaktavfall så vinterns goda såser och älg-gnag är räddade. Jamen då så, då tar jag väl och roar mig lite. Så idag provade jag lägga ett blodspår och gå med Eska. Zelda har ju gått på kurs men Eska som är våran jägare har inte ens fått prova. Trög start, hon är ju en så tillmötesgående hund, ska jag gå här matte, gör jag rätt nu matte, är du glad nu matte, och det är klart ska hon bolla med mig var tredje sekund så är det ju inte lätt att hålla spåret. Men när hon konstaterat att jag verkade glad och nöjd så fick hon fart och hittade sin klöv. Duuuuuktig tjej, hon är fantastisk den vovvan.

Har ju inhandlat en kamera också, vilka motiv det finns så här på höstkanten. Här kommer några bilder.




1 kommentar:

Norra Vildans sa...

Hihi, kul att du också har skaffat blogg. Det blir lite som ett gift att blogga märker jag. Men man har ju inga andra laster (på tal om gift) så någon måste man ju ha:) eller hur? Kul att "Eskamednäsan" fick prova på blodspår, det är så roligt tycker jag och även hundarna förstås. Hade ett litet personsök idag med hundarna i skogen. Bad att de skulle söka "mormor" när jag kom till skogskojan för hon var där ute i skogen någonstans och plockade lingon. Vips drog de iväg alla tre åt samma håll och hittade henne ca 100 m bort och kom sedan tillbaka och talade om det. Krya på dig nu så hörs vi av till veckan!
Susanna