fredag 1 januari 2010

Välkommen...

Nu är det här 2010 det bäst året någonsin! Jo så är det, det är jag absolut övertygad om. Efter att ha släpat på skräpiga gamla skraltiga 2009 så är jag så glad för att få sparka ut det med baken före och lämna det bakom mig. Och tänk nu är den trista hösten ett fjolårsminne blott, ha! Det skålar vi för, tjohoooooo

Julafton var underbar, så mysigt, massor av god mat, tolv sorters hemgjord godisar bara för att nämna något. Härlig stämning och så avslappnat och skönt. Å så all barnens glädje, jaja dom är stora nu men ändå. Jag gillar också paket. Det behöver absolut inte vara dyrt eller påkostat men visst är det kul att öppna överraskningar, dom som inte tycker det tror jag faktiskt ljuger lite. Å jag fick precis allt jag önskat mig och mer därtill. Några nya enhands tvingar varav två stycken längre, 60cm, en ny slipmaskin, klämmor och ett par sekatörer, kanon att klippa t e x grisöron med. En ny kaffebryggare, ny hushållsvåg som är absolut nödvändigt nu när valparna nalkas, kaffemuggar och så ett av min mammas vackra armband. Ja säg vad kan man önska sig mer?

Nyårsafton gick över förväntan. Är ju inte alltid så roligt med alla smällare. Var faktiskt lite orolig då tikarna är dräktiga. Zelda har aldrig brytt sig om smällare men Eska gillar dom inte. Nu bor vi ju på landet så det var inte så farligt förutom just vid tolvslaget då. Men vi knölade ner oss i soffan och det gick alldeles utmärkt. Ispi undrade lite vad det var som pågick men tjejerna sov och snarkade sig genom det värsta, fina tjejerna.

Sju veckor har gått av dräktigheten och nu rör det på sig i båda magarna. Tänk att det kan vara så mysigt att bara ligga med en hand på magen och känna dom små därinne. Livets under.... Och nu är jag så nyfiken. Det här är faktiskt bättre än alla julklappar. Tänk flera små liv, individer, därinne som snart kommer till världen och kommer att ge gläde och lycka till både sig själva och så många andra under många år. Det om något är fantastiskt....


Blivande mammor med runda magar

3 kommentarer:

Agneta sa...

Stort tack för ett riktigt fint samtal. Det var en höjdarstart på det nya året....
/Agneta

Anonym sa...

Du är så underbar.....

Anonym sa...

Oj vilka söta tjockisar;)
spännande att få se de små liven snart.Hoppas du får ett jättefint
år.//Annika m grabbar.