lördag 30 januari 2010

Konsten att fota en valp.....

Börjar bli ordning på livet. Har gjort ett par avslut och har ett par på gång så fjolårets röra börjar lägga sig, känns så skönt. Lite kvar att jobba med men inget jag kan göra något åt för stunden så det tänkte jag lägga på hyllan ett tag. Man kan inte slakta alla demoner samtidigt, så jag sparar ett par. Och så är jag ju en sådan total känslomänniska så att jag är absolut och totalt nykär i alla mina små hjälper ju till såklart. Så nu lever jag i någon sorts lyckorus, är allmänt förvirrad och mycket disträ, mammahormoner tror jag, ja jag lallar på i tillvaron som är helt underbar...

Dom är så ljuvliga alla små, njuter av dom varenda sekund. Som kennelägare vill jag ju lägga ut lite fina bilder på mina småttingar. Så fram med kameran och så tänker jag mig fina små ansiktsbilder a la porträtt, framifrån så man ser hur underbara dom är med sina nyöppnade små ögon. Jo tjena, man kämpar som ett galning och valparna med fast åt helt olika håll. Och ibland så undrar jag, kanske man skulle lägga in dom där "misslyckade" bilderna istället. Dom är ju så härliga med alla sina miner, att gäspa så käkarna nästan går ur led är en favoritposé. Tja varför inte så här kommer en presentation med tvåveckors valpar in action....

Benzelias Evening Event
Benzelias Evening Star
Benzelias Evening Echo
Benzelias Evening Escape
Benzelias Evening Elf
Benzelias Evening Breeze
Benzelias Evening Sunset
Benzelias Frost Fang
Benzelias Frost Fellow
Benzelias Frost Flower
Benzelias Frost Finest
Benzelias Frost Fairy
Benzelias Frost Feeling
Dom är för läckra på alla de sätt.....

6 kommentarer:

Santessons sa...

Dom är helt ljuvliga! Lyllo dig... tänk om det blir min tur så småningom... Vi har det jättebra - kindtanden rök idag, en hörnis i förrgår... så det är nog på gång nu. Sköt om dig och de små - Kram Inger

Kristina sa...

ha ha jo detta med problemen att få fina bilder kan jag skriva under på och gäspningar är verkligen något de älskar att göra så fort man tar upp dem så gäspar de demonstrativt... men underbara sötnosar är de i alla fall, och alla är ju lika fina...

Susanna sa...

Ser ut som små fågelungar, urgulliga!

King sa...

Ljuvliga och mycket roligare!
Såå söta!!!

Blir med "live" liksom.

Undra hur många "hundrumpor" det blir på varje bra bild? Många i alla fall hemma hos oss!

Y sa...

Ha, ha, vilka underbara bilder!!! =)

Agneta sa...

Så fantastiskt fina alla dina små valpisar är...du har ju definitivt vunnit högsta vinsten....

Kramar:Agneta & Walle