söndag 6 december 2009

Skruvat

Ja vad ska man säga. Det finns en hel del intressanta filurer i vår herres hage. Första krumeluren: Varit på kurs i Stockholm måndag till onsdag. När jag kom tillbaka till jobbet på torsdag så kom en av vår personal in till mig och ville informera om att det i måndags ringt en okänd kvinna till jobbet och frågat vilket hotell jag bodde på i Stockholm. Damen i fråga hade uppgett att hon var min mor och ville ha tag i mig. Naturligtvis fick hon inte napp då sådan uppgifter inte lämnas ut. Men vad betyder detta. Av vilken anledning vill någon främmade ta rätt på var jag bor och vad kan man tänkas hitta på för galenskaper med sådan information? Underligt....

Sen nästa krumelur. Har fått en del gästboksmeddelanden från en okänd person. Kallar sig bara vid förnamn och anger inte några kontaktuppgifter. Och vad är syftet med det.... Varför skriva om man nu inte vill bli kontaktad, vad finns det för anledning? Och varför kludda ned en massa slibbiga och slemmiga gästboksmeddelanden på en hundhemsida. Blir faktiskt förbannad, och kanske just det är syftet, vem vet? Det är min hundhemsida och ingen jävla kontaktannons. Den är till för intresserade av rasen, alltså hundrasen inte den kvinnliga dito, för mina valpköpar både nuvarande och kommande samt för människor jag känner, punkt. Inte för några puckon som inte har bättre saker för sig än att skriva en massa trams. Att det skulle handla om uppvaktning är uteslutet. Känner man mig det minsta lilla så vet man att då tar man kontakt, känner man mig inte så borde man begripa att det är meningslöst att uppvakta anonymt, dumskalle. Men för säkerhets skull: jag är INTE INTRESSERAD!!!! Mitt sexuella fokus är upptaget och det går inte att ändra på förrän jag själv vill det och det vill jag alltså INTE.

Skruvat alltså...skruvade personer som försöker skruva runt fokus från sig själva, skruvar till sanningen eller försöker med skruvdragare att skruva in sina skruvade sinnen i andras värld. Funkar det inte så försöker dom med tillskruvade metoder att skruva upp volymen för att vi ska lyssna. Ledsen men det kommer inte att gå vägen, för med denna lilla essä lägger jag detta bakom mig och hoppas att jag slipper höra talas om tramset fortsättningsvis. Så lägg ner......

3 kommentarer:

Kristina sa...

åh fy vad hemskt med människor som denna kvinna som försökte ta reda på var du bodde... usch det finns många underliga typer där ute i denna värld vi lever i... hoppas du slipper sånt i fortsättningen. Hoppas också att allt går bra för Eska och Zelda och att det kommer söta små valpisar.

Jenny Beckman sa...

Oj, det låter inte det minsta kul. Hoppas att det ger med sig nu. Sköt om dig!

Y sa...

Läskigt... Vem fasiken får för sig något sådant? Jag fick ett gäng slemmiga sms ett tag, och om jag inte minns fel var det innan mitt mobiltel ens fanns på eniro, så jag vete fasiken var de fått mitt nr. Det värsta var att det höll på jättelänge, ett-två sms per dag. Till slut tänkte jag bara att ja, ja, personen i fråga får ju skylla sig själv som lägger massa tid på att knåpa ihop sms utan att få respons...