tisdag 7 juli 2009

Sommartider hey hey....

Jobbar sista nattjouren innan semester, har röjt där hemma så att ledigheten enbart ska nyttjas till livets underbara. Och underbart är det. Helt fantastiskt faktiskt. Livet är så njutbart i dessa sommartider. Sommarkvällen är ljus och varm. Man går och skrotar på gården, vovvarna springer omkring, barnen pysslar med sitt eller gör mig sällskap.... Kokar lite rabarberkräm, plockar jordgubbar, spanar på krusbären, tränar lite med vovvarna, fotograferar, tar en kopp kaffe..... Man pysslar lite här och lite där, inga tider att passa, lugnet regerar både i sinne och liv. Bättre kan det inte bli är faktiskt nästan lite avundsjuk på mig själv och skulle inte byta med någon för allt i världen.

Utställningssäsongen är slut för i år om man inte räknar med Tollarp då. Ipsi har haft en helt fantastisk start. Hon har fått genomgående suverän kritik, första pris och hp på alla sex utställningarna. Det absolut bästa med alltihopa är att hon tycker att det är roligt och att hon fungerar så suveränt i ringen.

Tollarp, har längtat efter att åka dit i ett par år nu och äntligen blir det av. Bestämt mig för att ta med mig Zelda och Ipsi. Eska har jag så svårt att bestämma mig om. Hon vill alltid följa med, det tycker hon är toppen, yes matte nu drar vi. Men när man kommit dit man ska så vill hon snart åka hem igen. Tittar på mig och säger att nu är det dax matte, nu åker vi hem, gillar inte alls att vara borta. Hon skulle aldrig gnälla på mig, det ligger inte för henne men vi känner ju varandra och även om hon försöker så är det uppenbart att hon inte trivs. Tror jag får fundera på det ett tag till helt enkelt. Känns ju inte roligt att lämna henne men samtidigt så har hon det ju toppen hemma med barnen och mina föräldrar, svårt fall.

Ska bli så kul att ställa ut Zelda igen, hon har ju fått vara hemma denna säsongen hittills. Det är en fröjd att gå med henne, hon är så härlig i ringen. Extra roligt såklart att få ställa både mor och dotter. Roligast av allt blir att få se alla dessa hundar, tänk bara över hundra gårdshundar på samma plats, kan det bli bättre. Alla dessa finingar som man bara sett på bild, nu får jag träffa dom live, tjohoooooo. Killspaningen kommer att vara på högvarv, ja fyrbenta grabbar förstås. Å så många snygga och trevliga potentiella pappor till våra kullar vi kommer att få se och hälsa på. Det ser jag fram emot.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Lyllo er som får åka till Tollarp. Gårdshundsfrosseri är livet!
Inger och Pingis

Jenny Beckman sa...

Vi ser också fram emot vårt första besök på Tollarp! Skall bli såå kul, och väldigt spännande att se hur ens hund reagerar på att vara borta flera dagar i sträck i den miljön!

Jenny och Luma

King sa...

Visst är det härligt att ha ngt att se fram emot?!!! Jag tar med mig King till Tollarp. Det ska bli kul att träffa alla två och fyrbenta!
Pompe vilar upp sig efter sitt senaste äventyr, vilken pärs. Nu jagar vi fästingar och hoppas att han håller sig frisk.

Hälsningar ifrån ett soligt Stockholm!
Birgitta & Grabbarna bus!

Helena o Nila sa...

Tjoohooo, snart är det Tollarp!
Vi har bokat rum på vandrarhemmet ni tipsade om.. kanske blir vi grannar? Vi ska ha så kul, längtar!!!!