onsdag 15 oktober 2008

Filosofisk

Jobbar som en tok och håller på med ett jobb-arbete vid sidan av. Ååååå jag har inte tid att arbeta, det finns ju små mycket kul att göra istället. Morrar och förbannar min inbyggda diciplin som gör att jag trots härligt väder och efter nattjour tillbringat fem timmar vid datorn med jobb, jobb och mera jobb. Tur att man har vovvarna så att man i alla fall ibland måste ta paus och njuta av den otroligt vackra hösten. Just nu invaderade av sidensvansar som lätt berusade sitter och käkar alla rönnbär dom bara kan. Ipsi har faktiskt börjat ta sig lite i storlek och ser inte fullt lika räkig ut även om hon inte är någon Swartzernegger än. Men hon har ju tid på sig. Vi har debuterat på unghundskursen och det gick faktiskt över förväntan. En gammal sliten sanning men lika fullt gångbar: Hundens förmåga beror på matte, för när jag/hon får riktiga instruktioner så fattar hon direkt. Mattes lilla gorm. Fortfarande lite sisådär filosofisk mellan varven så här kommer några favvoritcitat.

"Grodan nöjer sig med kärret medan ålen simmar tiotusentals mil för att leka och dö i Sargassohavet"
Björn Ranelid

"It can´t rain all the time"
The Crow, Brandon Lee

"Den som spar, han har, till slut bara pengar kvar"
Min Joel, 17 år

"Idrott måste vara nutidens gladiatorspel, får man nu inte slå ihjäl folk så kan man åtminstone få slå dom i hockey".
Min Jonathan, 16 år

"När livslögnen inte längre går att upprätthålla, när något händer som tvingar mig att erkänna att jag inte är den jag försöker vara och den alla andra ser i mig, ansätts jag både av min skräck för att tappa ansiktet och av min längtan efter ett mer sanningsenligt liv. Jag ställs inför ett val. Antingen fortsätter jag ljuga och slipper det pinsamma besväret det innebär att erkänna att jag lurat mig själv och andra eller också tvingas jag ut på den besvärliga resan mot sanningen, utan några garantier om att sanningen är möjlig att finna men fast förvissad om att lögnen begränsar mina livsmöjligheter avsevärt."
Okänd författare

"There´s a time to live, but isn´t it strange. As soon as you´re born you´re dying."
Iron Maiden

Å så lite bilder på "racerräkan" (tack Jessica för namnet, det passar henne precis) som just idag råkar ha båda öronen i ordning.




5 kommentarer:

Ewa, www.sokarens.se sa...

Allt är förstås relativt, men jag tycker Ipsi ser jättetrevlig ut och inte alls särskilt "räkig". Du skulle sett Humla som unghund - hon var en riktig sparris som först strax före tvåårsåldern började blomma ut. Jag tror dock att det av många skäl bara är bra att de inte är färdiga direkt utan tar lite tid på sig.
Och du - än en gång TACK för att du så generöst delat med dig av dina erfarenheter! :-)

Kram fr västkusten och en i högsta grad högdräktig Humla

Pernille sa...

Hun er jo bare fantastisk vakker da!

King sa...

Racerräkan ser lugn och filosofisk ut på bilderna. Växa långsamt är sunt, då harmonierar kropp och själ! Dom är ju underbart pigga och mognar långsamt även i knoppen!
Länkade till dig ifrån min blogg, hoppas att det är ok?!!
Trevig Höst! Birgitta, Pompe & King
Mae West " Det behövs mod bara för att vara kvinna"

King sa...

Du kan under inställningar ändra så att vem som helst kan lämna en kommentar i din blogg, om du vill!
Instrumentpanel-Inställningar-kommentarer
Lycka till!
Birgitta

Lilian m/flock sa...

Men va då räka???? Hon e´ju skitsöt!!! Gårdisar bara växer långsamt, det har dom all rätt till, dom skall ju leva i måååånga år!
Kjamiz L.